Bariery drogowe z betonu

Drogi w mieście należały do dość wąskich, i często zdarzało się iż kierowcy nie przestrzegali zasad ruchu drogowego, wyprzedzając samochody w miejscach niedozwolonych. Z racji iż na najtrudniejszym odcinku drogi zdarzyło się już kilka wypadków spowodowanych nieostrożną jazdą, postanowiliśmy iść za przykładem sąsiednich miast, i odgrodzić pasy od siebie za pomocą zapór.

Betonowa bariera drogowa

bariery betonoweNajprostszym i najszybszym sposobem rozdzielenia pasów i uniemożliwienia naruszania zasad ruchu drogowego było ustawienie betonowych zapór, efektywnie zapobiegających zmianie pasa ruchu. Tego rodzaju bariery były stosowane na drogach do najróżniejszych celów, zarówno jako stałe konstrukcje, jak również tymczasowa metoda odgrodzenia odcinka drogi. Ciężkie bariery betonowe nie były żadnymi skomplikowanymi konstrukcjami, więc były bodaj najtańszą odmianą barier drogowych, choć skutecznością przekraczały każde stalowe odmiany. Raz postawiona w miejscu, bariera musiała być usunięta za pomocą pojazdu transportowego z dźwigiem, z racji ogromnej masy pojedynczego segmentu bariery. Bariery były niemal niewrażliwe na uszkodzenia, skutecznie zatrzymywały samochody jadące z dużymi prędkościami i nie poddawały się łatwo wpływom pogody. Mogły więc służyć przez wiele lat nim wymagały wymiany z powodu naturalnie postępującego zużycia, a ich bardzo niski koszt oznaczał iż mogły zostać zamienione na całkowicie nowe niemal natychmiast, gdy zaszła taka potrzeba.

Barierki wymagały jedynie przetransportowania na miejsce i rozstawienia na drodze by spełniać swoje zadanie. Nie wymagały absolutnie żadnego dodatkowego nakładu pracy do prawidłowego działania, choć niektórzy zarządcy drogowi preferowali wzmocnienie barier, przytwierdzając je do jezdni na stałe.