Case study strategii PR w 3 punktach

Myśląc o Public Relations często zdarza nam się interpretować jego meritum jako branding lub działania reklamowe. Tak na prawdę chodzi tutaj o budowanie relacji zarówno ze swoimi długoletnimi klientami oraz partnerami w biznesie, bazując na bardzo prostej zasadzie- traktuj klienta w taki sposób, w jaki Ty chciałbyś, aby podchodzono do Ciebie. Dziś opowiem Ci, z czym tak na prawdę „je się” ten cały PR oraz w jaki sposób na podstawie krótkiego case study stworzyć skuteczną strategię Public Relations w Twojej firmie.

Efektywne działania PR w małym przedsiębiorstwie

agencja public relations - warszawaOkazuje się, że PR to jeden z najtańszych a za razem najefektywniejszych sprzyjających promocji działań przedsiębiorstwa. Jego głównym celem jest budowa i wspieranie wizerunku firmy oraz jej pozycji na rynku, co jednocześnie przekłada się na rezultaty osiągane w trakcie realizacji projektów biznesowych oraz rozwoju całego przedsiębiorstwa. Aby móc dobrze stymulować sprzedaż jako dobry PR- owiec powinieneś skupić się na trzech obszarach, dzięki którym zbudujesz zaufanie oraz lojalność swoich odbiorców. Jeżeli nie stać nas na stworzenie etatów dobrym rozwiązaniem może okazać się agencja Public Relations – Warszawa oferuje w tym zakresie szeroki wachlarz usług kreatywnych specjalistów. Jako dobry fachowiec po pierwsze- buduj relacje z mediami. Załóżmy, że zajmujesz się fotografią. Postaraj się poszukać patronatu branżowego, np. w lokalnej stacji radiowej. W kolejnym etapie zmień się w organizatora ciekawego wydarzenia branżowego- przygotuj szkolenie, na którym pokażesz np. w jaki sposób można wykonać ciekawe zdjęcia w nocy lub zaaranżuj warsztaty z portretu w studio czy plenerze. W trakcie całego wydarzenia możesz także dyskretnie zachęcić uczestników do zakupu swojego poradnika na temat robienia zdjęć. W ten sposób uda Ci się osiągnąć cel komunikacyjny i sprzedażowy, a być może i całe wydarzenie zyska na popularności i zbudujesz aktywnie działającą lokalną grupę fotografów! Po drugie- aktywnie działaj w social mediach. Wykorzystuj nowe kanały komunikacji na portalach społecznościowych do tworzenia grup dyskusyjnych lub prowadzenia szkoleń online lub relacjonowania ciekawych wydarzeń branżowych. 

Po trzecie- nie zapomnij o tworzeniu ciekawych notatek prasowych i ich publikacji. Wysyłaj swoje teksty dziennikarzom. Staraj się jednak zachęcić ich do czytania. Około 30% redaktorów dziennie otrzymuje od około 40 do 60 notatek prasowych. Pamiętaj, że Twoje materiały nie powinny przekraczać objętością 2 stron A4. Buduj ciekawe tytuły i śródtytuły bazując na sprawdzonych pomysłach, które możesz modyfikować. Linki natomiast staraj się umieszczać w zdaniach jak najbardziej naturalnie, dzięki czemu zwiększysz efektywność swoich działań PR, zyskując aktywnych odbiorców.