Jadłospis dla odchudzających się

To co spożywamy każdego dnia ma bezpośredni wpływ na nasze zdrowie. Jeżeli nie będzie to jedzenie bogate w witaminy i potrzebne minerały, to podupadniemy na zdrowiu, a jeżeli będzie zbyt tłuste i kaloryczne, to staniemy się otyli i ociężali, a nasz wygląd będzie mało atrakcyjny.

Czego unikać na diecie? 

jadłospis odchudzającyOsoby zmagające się z otyłością, wiedzą jakie trudne jest pokonanie własnych przyzwyczajeń i wprowadzenie jakiejkolwiek zmiany w sposobie żywienia. Jeżeli od dziecka zajadamy się fast foodami, to ciężko będzie nam jeść marchewkę, czy selera. Ale jeżeli chcemy schudnąć, to taka zmiana jest konieczna i zawsze się ją zaczyna od kuchni. Jadłospis odchudzający musi być dopasowany do potrzeb naszego organizmu i celu jaki chcemy osiągnąć. Jeżeli planujemy schudnąć więcej niż dziesięć kilo, to dieta musi drastycznie zmniejszyć ilość spożywanych kalorii. W jadłospisie niezdrowa żywność musi zostać zastąpiona lekkostrawnymi kaszami, ryżami i pożywnymi makaronami. Węglowodany w diecie są podstawą, bo dostarczają nam energię potrzebną  do codziennego funkcjonowania. Bardzo ważne jest białko, które przyczynia się do budowania mięśni, dlatego w pożywieniu nie może zabraknąć nabiału i roślin strączkowych. Przykładowe śniadanie odchudzające, powinno zawierać porcję naturalnego jogurtu ze świeżymi owocami i płatkami owsianymi, a do tego dwie kromki ciemnego chleba z pełnego ziarna zbóż. Na diecie trzeba zrezygnować z białego, pszennego pieczywa, bo jest najmniej wartościowe dla naszego organizmu.

Na diecie musimy wyeliminować niezdrowe tłuszcze, słodkie napoje, dania typu instant, gdyż posiadają mnóstwo szkodliwych dla naszego ciała składników. Słone paluszki, musimy zastąpić bakaliami i suszonymi owocami, a dania z torebki, domowymi obiadami.