Mindfulness jakometoda na stres

Ostatnio czuję się bardzo przeciążona. niby nie dzieje się nic szczególnego, takie codzienne stresy, od których człowiek przecież nie ucieknie, ale wydaje mi się, ze powoli przestaję sobie dawać z nimi radę. Coraz łatwiej i częściej się złoszczę, potrafię nawet odrobinę podnieść głos na dziecko czy złośliwie coś odpowiedzieć mężowi. Czuję, że nie daję rady i jeśli czegoś z tym nie zrobię może być naprawdę źle.

Redukcja stresu metodą mindfulness

medytacja mindfulnessLudzie od zawsze borykali się z różnymi trudnymi sytuacjami, jednak o ile kiedyś takie napięcie całego ciała w niebezpiecznej sytuacji było uzasadnione, bo mogło od tego zależeć czyjeś życie, o tyle obecnie bardzo duża cześć tych niebezpiecznych sytuacji siedzi w naszej głowie i to od niej należałoby właśnie zacząć pracę. Ponieważ czytałam trochę o różnych metodach redukcji stresu i szczególnie spodobała mi się technika mindfulness, postanowiłam poszukać więcej informacji na temat tej metody, pójść na jakiś kurs czy coś w tym stylu. kiedy poszukałam, okazało się, ze w pobliżu mojego domu dostępna  jest medytacja mindfulness. To taki specjalny kurs mindfulness, który pozwoli mi lepiej radzić sobie z codziennym stresem. Mindfulness polega na praktykowaniu obecności w każdym możliwym momencie. Założenie jest takie, że jeśli jesteśmy w danej chwili całkowicie i pełnie ją odczuwamy, nasz stres się redukuje lub całkiem znika. Brzmi to dość rozsądnie zważając na to, że obecnie nasz stres dotyczy tego, co mogłoby się stać, tego , czego się obawiamy, czyli tak naprawdę nie rzeczywistości, ale jakichś wyobrażonych sytuacji. A jeśli skupimy się w pełni na momencie,który trwa teraz, nie będziemy mieli możliwości stresować się na myśl o potencjalnej przyszłości. Dowiedziono, że mindfulness jest bardzo skuteczną metodą redukcji stresu, a nawet sprawia, że nasze zadowolenie z życia znacząco rośnie.

Wiele się słyszy ostatnio dobroczynnych efektach mindfulness. Jest to metoda polegająca na praktykowaniu obecności, byli w pełni w chwili obecnej, w pełni jej odczuwaniu. Istnieje wiele kursów pomagających nam zacząć własną praktykę minfulness, które niesie ze sobą redukcję stresu, poprawę dobrostanu, pomaga nawet zmniejszyć odczuwanie bólu. Warto jest skorzystać z takiego kursu i doświadczyć jej wspaniałego działania.