Pop-up retail – co to jest?

Pop-up retail to stosunkowo nowa idea, zdecydowanie bardziej znana i popularna w Stanach Zjednoczonych. W Polscy na tę strategię marketingową decyduje się jeszcze niewielu przedsiębiorców, ale można oczekiwać, że w kolejnych latach się to zmieni. To bowiem unikalny sposób na zareklamowanie swój usług i sprzedawanych produktów.

Z reklamą do ludzi, czyli pop-up retail

Pop-up storePop-up retail, znany też jako pop-up store, to pomysł tworzenia sklepów, które działają tylko przez określony czas, np. kilka dni lub tygodni. W tym czasie klienci mogą poznać oferowany produkt, często też skorzystać z bogatej oferty promocyjnej, jak również wypracować pozytywne skojarzenia z marką. Pop-up store ma ogromny potencjał sprzedażowy. Wymaga pewnych inwestycji i często wielu tygodni planowania i realizacji projektu, ale doświadczenie pokazuje, że warto to zrobić. To swego rodzaju wychodzenie naprzeciw klientowi, wyjście do ludzi ze swoimi usługami oraz produktami. Sam sklep tworzony jest w oparciu o miłe skojarzenia, stąd często planuje się go w wakacyjnym klimacie. Nie bez znaczenia jest też lokalizacja. Jako że pop-up store najczęściej tworzony jest w specjalnie do tego przygotowanym kontenerze handlowym, może być postawiony w dowolnym miejscu. Idea jest jednak taka, by było ono pełne mieszkańców i turystów. Sprawdzają się takie lokalizacje jak centrum miasta, centrum handlowe lub najbardziej zapełnione ulice. Często pop-up store w przestrzeni miejskiej, zwłaszcza w miastach z wieloma zabytkami i atrakcjami, pojawia się latem. Ludzie mają wówczas więcej czasu, by zajrzeć do takiego sklepu, zapoznać się z ofertą i kupić coś dla siebie lub bliskich (ceny w pop-up store są często niższe niż w tradycyjnym sklepie). Sprzyja temu odpowiedni klimat, m.in. muzyka odtwarzana w tle, leżaki, stoliki barowe czy serwowane przekąski. W wielu przypadkach jednak na zakupach się nie kończy, bo pop-up store w swojej idei zapewnia również m.in. usługi dodatkowe, np. fachowe porady stylistów, jak również warsztaty dotyczące prawa konsumenckiego czy bezpieczeństwa zakupów w sieci.

By wyróżnić się na tle konkurencji, potrzeba czegoś więcej niż tradycyjnej reklamy. Pop-up store jest więc czymś, czego przedsiębiorcom potrzeba. Jest to idea oryginalna, w Polsce nadal mało znana, a przez to unikatowa, ale co ważniejsze – skuteczna. Wiele firm ma tę strategię w swojej ofercie, warto więc z niej skorzystać.