Popularne chwyty marketingowe

Robiąc zakupy z reguły nie zauważamy tego, że sposób w jakim poruszamy się po sklepie nie jest przypadkowy. Zapewne wielu z Państwa jest teraz nieco zszokowanych bowiem wydaje się Państwu, że sami decydujecie o tym między którymi regałami się poruszacie. Otóż niekoniecznie jest to prawdą bowiem odpowiednie ulokowanie towarów powoduje, że chodzimy po pewnych ścieżkach.  

Skuteczne zachęcanie do zakupów

rozmieszczenie towaru w sklepieNawiązując do wstępu weźmy od razu pod uwagę pewien przykład. Wyobraźmy sobie, że chcą Państwo kupić płatki kukurydziane i w związku z tym idą Państwo w stronę odpowiedniego regału. Wybierając płatki od razu myślimy o mleku, prawda? Zapewne mało osób zauważa, że najczęściej stoi ono na regałach w pobliżu wspomnianych płatków. Jest to tylko jeden z tysiąca takich przykładów ale obrazuje on że rozmieszczenie towaru w sklepie ma ogromne znaczenie. Chodzi tu zarówno o znaczenie dla klienta, który przecież chce zakupy zrobić szybko i skutecznie ale również dla właściciela sklepu, który na tych klientach zarabia. Żeby odpowiednio ulokować produkty spożywcze w sklepach konieczne jest posiadanie pewnej wiedzy związanej z ludzkim postrzeganiem rzeczywistości. Dobry sprzedawca musi wiedzieć po jakie produkty klienci najczęściej do sklepu przychodzą i musi on te towary wyeksponować. W ich bliskim położeniu powinno znaleźć się coś z tym towarem powiązanego (tak jak wspomniane płatki i mleko) dzięki czemu klient nie będzie musiał się zastanawiać co jeszcze musi kupić. 

Ogólnie rzecz biorąc nawet sobie nie zdajemy sprawy z tego jak jesteśmy sterowani podczas chodzenia po sklepach. Wbrew pozorom to właśnie sprzedawcy wytyczają nam ścieżki po których w tym sklepie chodzimy. Dzięki takim zabiegom sklepy mogą bardzo dużo zyskać a klient niekiedy kupi więcej niż potrzebuje.